Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

24.02.2023

Yitirilen..


Çocukluğum tepelerde geçti sayılır. Yere basmıyordum neredeyse. Nazım'ın Ceviz Ağacı şiirinin yazılış maksadındaki gibi polisten ya da herhangi birinden saklanmak için çıkmıyordum oralara. Tamamen keyfi bir haz içindi, bazen de gereklilikti. Çocukken sizin topunuz hiç ağaçta kalmadı mı? Kalmıştır. İşte o topu indiren çocuk bendim. Kimse sorumluluk almazdı, hayatını riske atmazdı. Belki kendine güvenmezdi, belki de hepsi akıllıydı, mantıkları gelişmişti. Ben macera arıyordum, hala da ararım. Bu özelliğim bana güzel şeyler keşfetmemi sağladığı gibi, götürüleri ve zararları da olmuştur..

Yeterince tepe değildi, belki tepe de sayılmazdı. Ama boyu 1.50 olan bir çocuk için çok yükseklerden seyrettim İstanbul'u. En azından semtimi seyrettim. Selimiye'yi. O zamanlar bakarken hissettiklerimi şimdi hissedebilir miyim bilmiyorum..

Bazen milyon yıl geçmiş gibi geliyor, bazen de dün gibi. Hiç hatırlayamadığım kesitler beliriyor aklımda. Alakasız şekillerde, herkesin başına geliyordur bu. Bazı anlar silsilesi akıyor zihninizde. Hiç aklınızda yokken bir düğmeye basılıyor sanki..

Yitirip de aradıklarımızdan neler var neler. Gençlik, ergenlik, ilkler. O heyecanı ve yaşama arzusunu arıyorsun. Atiklik, çeviklik, sivri dillilik. Yitirilmiş işte bulamazsın bu deryada. Dostoyevski Ezilenler kitabında şöyle der: "Temelli yitirdiğimizi yeniden bulmaktan umudu kesmeliyiz." Haklı elbette ama olmayanı arayan insanoğlu, bir zamanlar sahip olduğunu tekrar bulma isteğini kolayca yenemiyor..

Benim çocukluğuma özlemim, milyarların hevesleri ve ümitleri. Onları arayıp bulma ve yeniden var olma çabası hiç bitmeyecek gibi görünüyor..

4 yorum:

  1. Bugün okuduğunda da çok beğendim arkadaşım.
    Kimse sorumluluk almazdı.. ne kadar net ve acı bir durum. Benim çevremde de hep yaşadığımdı bu. Sorumluluk alıp kendilerini riske atmaz sonra da işin üstesinden kendileri gelmiş gibi ön plana çıkarlardı çevremdekiler.
    Çok bir şey de değişmedi ya yıllar geçtikçe neyse....
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin beğenin çok önemli Damla. Ne de olsa edebiyat öğretmeni ve editörsün. Ama beğenmediğin kısımları da yazmanı isterim. Kendimi geliştirmem için gerekli bunlar. Teşekkür ederim yorumun için. Sen de yaz artık :) Bir aydır yorum yapamıyorum, yapayım ben de.

      Sil
  2. Çocukluğumda uzak semtlere yürüyüp , bakalım eve dönebilecek miyim oyunu oynardım. Çocukluk oyunlarımız biraz da bizim şu andaki halimiz sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru komşum. Çocukluktan edindiğim alışkanlıkların başında geçtiğim yolları ezberlemem yatıyor. Geri dönebileyim diye hep geçtiğim yolları ezberlerdim. Şimdi de öyle yapıyorum :-)

      Sil

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.