Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

4.08.2024

Siyah ve Gri..

İstanbul'un havası dengesiz nesi düzgün ki zaten. Pencereyi açıp odayı havayla doldurdum. Geceden kalan ıvır zıvır çöpleri toplayıp poşetlere koydum. Ama çıkıp atmadım, üşendim. Zaten başıma ne geliyorsa bu üşengeçliğimden geliyor, belki de tembelliğimden bilemiyorum. Bugün de renksiz ve soluk geçecek belli ki. Bu hayatı kimse İstanbul'a ve kendine yakıştırmaz sanıyorum. Aslında azınlıkta değilim, şehrin yarısından fazlasının hayatında beyaz renk bile yoktur. Sadece siyah ve gri..

Aklımdan geçen bir başka düşünce ise sigarayı bırakmak. İrademin olduğunu biliyorum ama yapacak bir şey bulamadığımdan içiyorum sanırım. Yani ne bileyim, sigarayı bırakanların halini görüyorum. Kilo alıyorlar, toparlayamıyorlar, bir de insan vücudu belirli bir seviyede nikotine alışmış oluyor. Aniden sigarayı bırakıp, ölenler duydum, aslı astarı nedir bilmiyorum. Sigarayı azaltarak bırakabilir miyim? Çünkü birden kesersem hep aklımda olacak ve aklımı çelecek bir vamp'casına.

Ne kadar çalışırsan çalış, başka yerden sorar hayat. Her şeyi bilemezsin sonuçta. Bilge değilim, seyyah değilim, aziz de değilim. Günahlarım var, cahilliklerim ve göremediğim milyonlarca olay, milyonlarca yer var. Kadıköy'de doğmuş ama ara sokaklarında kaybolmuş biriyim..

Bir karikatür vardır, adam sabah kalkar perdeyi açıp dışarı bakar. "Bu ne lan dünün aynısı" der. Benim için de günler böyle. Her gün birbirinin kopyası. Yarın da böyle olacak, bir ay, bir yıl sonrasında da. Belki yağmur veya kar yağacak ara sıra dışarıda. Ama benim içim ve hissettiklerim hep aynı olacak.

Kırılma noktaları vardır hayatta. Ya iyiye kırılır, ya kötüye. Ben de yaşadım o noktayı, bir kere kırıldı ve hep aynı seyretti. Bugünler hep dün yaşadıklarım gibi geldi ve geçti. Yani sözün özü bugünler dün; yarınlar hayal oldu..

2 yorum:

  1. "ne kadar çalışırsan çalış,hayat hep başka yerden soruyor" sözü o kadar yerindeki..
    Sanırım dünyayı fazla kafama takıyorum.. herşey yolunda gitse bile yolunda gitmeyen birşeyler var derim..absürt bir şey bu yaşamak.. çok da bana göre değil.. hele hele insan olmak..
    Bir şeyleri anlayınca yaşamanın doğmak ve ölüm arasındaki evre olmaktan öteye geçmediğini düşünmeye başlıyorsun.. basit.. kıymetsiz..
    Emeğine sağlık dostum..yazını mı değerlendirdik dert mi yandık anlamadım😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya ciddiye alınacak bir yer değil dostum. Burada geçiciyiz sonuçta. Sonu olan bir şeyi ciddiye almak oldukça yorar insanı. Kalp ritminde gittikçe başımıza ne bela gelirse gelsin heybeye atıp ecelimize yürüyeceğiz.

      Yok olup gideceğini bilsem sarılırdım dünyaya. İnsana yaşantımı uzatmak için her şeyi yapardım. İşte o zaman ciddiye alırdım. Oysa ölüm asıl uyanış işte. Dünyayı ciddiye alma ama öbür dünyayı ciddiye al.

      Teşekkür ederim yorumun her zaman değerli. Yazıma anlam kattı. Var olasın.

      Sil

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.