Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

19.09.2021

Yol..



Eskiyle bu kadar uğraştığıma göre kendime eskici diyebilirim. Sadece el arabam eksik. Hepsini kendime saklarım eskilerin, bir gün yenileyebilirim diye düşünürüm. Vaktinde kazandırmayan şeyler yarın da kazandırmaz ki. Ben de eskiyorum sonuçta, anılarım, düşüncelerim eskiyor bedenimle beraber..

Ben bıraktım artık kendimi akışa. Zamana karşı duramazsınız. Bir vakit yaşamışım ben de kıymet bilmeden. Bir başkasından ziyade kendimi sevmemişim. Başkası için ölmektense kendin için yaşamalıymışsın. Başkaları başkaları için yaşıyor artık. Eskiyen şeyler gibi bodrum katında ya da tavan arasındasın. Tozla kaplanmışsın. Kimse kimseye acımıyor, zoraki bir çabayla da sadece nefes alabiliyorsun. Yükselmekle, yerin dibine girmek arasında fazla süre yokmuş. Yüksekte kalamıyorsun çünkü kanatların yok, yerin dibinden de çıkamıyorsun çünkü köstebek değilsin. Tek bir bakış açısıyla buraya kadarmış. Bir tek manzara gördüm, onda da fazla vaktim kalmamıştı. Şimdi ışıltılı şehrin içinde yıldızsız, mehtapsız kalakalmışım. Işıklar gözümü alıyor, ışıklar körleştiriyor. Her taraf gürültülü, sessizliği de dinleyemiyorum. Bu kargaşa da hiçbir şeye odaklanamıyorum. Eski zamanları düşünüyorum ister istemez. Merdivenin başından arkadaşlarım bana sesleniyor. Ağaçlara tırmanıyoruz, bahçelere dalıyoruz, yıkık dökük metruk binaların sağlam camlarını kırıyoruz. Çok eski gibi gelmiyor hala. Ama çok eski biliyorum. Çünkü çocukluğumdan daha yakınım orta yaşa..

Eskidiğini ne zaman anlıyor insan biliyor musunuz? Bir rutin içine girdiğinde anlıyor. Sabah kalktığında dışarı baktığında aynı karikatürdeki gibi "Bu ne lan dünün aynısı" dediğinde anlıyor. Ya da hayattan hiçbir beklentisinin kalmadığını fark ettiğinde. Neler olacağını tahmin edebildiğiniz de..

Yaşamın kimlere lanet, kimlere peri masalı yaşattığını hiçbir zaman anlayamayacağım. Nasıl seçiliyor, bu algoritma neye göre belirleniyor bilemeyeceğim. Bilmek isterdim, herkesin isteyeceği gibi. Herkes farklı sorulardan sınava tabi tutuluyor. Hiç benzeyen soru yok. Bu sınavı çalışarak geçemeyiz, bir hayli şansa ihtiyacımız var. Her şey yaratıcının elinde, şans, kader. İyi bir insan olursak geçeriz belki. O iyi insan olmakta kişiden kişiye değişir. Bakış açıları işte. Bir kesimde kahraman olarak bilinirsin, bir kesimde vatan haini. Doğru yolda yürümek istiyorum. Ama doğru yolu seçemiyorum işte. Bu da benim lanetim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.