Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

24.06.2024

Noumena..


Beni uzun süredir bu rumuzla biliyor bilenler. Noumena hakkında konuşalım biraz. Neden bu rumuzu kullanıyorum biraz açıklayayım.

Noumena’nın sözlük anlamı “Numen” sözcüğünün çoğuludur. Numen kendinden var olan gerçeklik demektir. Kant felsefesinde fenomenin karşıtıdır. Fenomen sonradan var olan insan zihni ile oluşturulan yapay gerçeklikse, Numen asıl gerçekliktir. Bunu ben sonradan keşfettim ve benim rumuzumu Noumena olarak seçişimin felsefi bir dayanağı yoktu. Sonradan öğrendiğimde bu isim daha da hoşuma gitti.

Gelelim benim bu rumuzu seçiş sebebime. Noumena, Finlandiya Ahtari’de kurulmuş bir melodik death metal grubudur. Bu grupla tanışma hikâyeme gelirsek. Bir zamanlar akıl almaz derecede sabahlara kadar Opeth dinlerdim. Bu dönem 18-19 yaşlarıma denk geliyor. Opeth’le ilgili web sitelerine girerdim. Bir gün opeth-fan türkiye isimli bir forum sitesine üye oldum. Bayağı aktiftim, konular açıyordum, tartışmalara giriyordum, herkesi de tanımıştım. Oranın bir admini vardı. Onunla last-fm profilinden birbirimizi takip ediyorduk. Onun dinlediği müziklere bakıyordum ve Noumena’nın “Misanthropolis” isimli parçasını sıklıkla dinlediğini gördüm. Hemen açtım tabi ben de açış o açış. 17 yıldır sigaradan beter bağımlısı olduğum tam ruh halime göre parçalar yapan bir gruptu bu.



2013 yılına kadar debelendim durdum. Çünkü son albümünü 2006’da çıkartmış bu grup yeni albüm çıkartmıyordu. Neyse ki yeni albümler çıkarttığını gördüm. Neden bu kadar seviyorsun diye sorarsanız tam açıklayamam sanırım. Bu grubu keşfettiğimde metalden başka bir müzik türü dinlemeyen bir adamken. Şimdi pop, türkü, alaturka gibi geniş yelpazede müzik dinliyorum ve hala bu grubu dinlemeyi ihmal etmiyorum. Yeni albüm çıkaracak mı diye dört gözle sayfalarını kontrol ediyorum.

Sebebi sanırım bende uyandırdıkları. Kullandıkları gitar tonlarının hüzünlü, kalp acıtan ama baymayan şekilde olması. Hayalimdeki müziğin bu olması. Kadın vokal de olacak, brutal vokal de, clean vokal de olacak. Hepsi birbiriyle uyumlu ve sound tertemiz olacak. Hüzün boğmayacak ama içten içe kendini hissettirecek.

Bu grup ülkemizde çok az biliniyor. Çevreye hâkim bir avuç insan biliyor diyebilirim. Hala adam akıllı keşfedilmedi. Keşfedenler ise nasıl bir maden bulduklarının farkındalar. Bir yandan herkes bu gruptan haberdar olsun istiyorum bir yandan da sadece değerini bilenler dinlesin istiyorum. Hem bu grup meşhur bir grup olsaydı. Ben bu rumuzu boş bulamazdım ki diye düşünüyorum. Artık kimliğim gibi bir şey oldu.

Noumena’nın 6 stüdyo albümü var. Ben kendilerini keşfettikten sonra 3 stüdyo albümü daha çıkarttılar. Çok da güzel yaptılar. Bu sonbaharda yeni albümleri çıkacak. 3-4 senede 1 yeni albüm çıkartıyorlar ki bence bu iyi bir şey. O albümü de merakla bekliyorum. Bu koca yaz nasıl geçecek diye soruyorum kendime. Sonra da Noumena’nın albümünü iple çekerek geçireceğim bu yazı diyorum.

Yani uzun lafın kısası. Rumuzum felsefi görüşten değil, bir müzik grubundan dolayı Noumena oldu. Bu yazının benzerini önceki bloğumda yazmıştım da o bloğu sildiğimden yine yazıyorum.

Ve size en sevdiğim şarkılarından birisini bırakıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.