Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

26.11.2022

Bile isteye..


Bazı seçimler keskin ve şaşmaz oluyor. Düşündüm de benim gibi insanlar anlık intiharlardan çekiniyor. Arkasından intihar etti desinler istemiyor. Bu sebeple yavaş yavaş zehirliyor kendini. Kötü alışkanlık dediğimiz şeylerden zevk alma limiti bellidir. Günde birkaç adet sigara tellendirirsen zevk alırsın bundan. Ama benim gibiler ne yapıyor? Bokunu çıkarıp, yarınlar yokmuş gibi içiyor. İşte bunun sebebi insanın yaşamı kafasında bitirmiş olmasından kaynaklanıyor. Ya da kendine bir ömür biçmiş olmasından...

Her şey zehirdir sadece dozu önemlidir ya hani. Yüksek doz alıp bu ipte cambazlık yapmak bizimkisi. Herkes öldüğünde cennete gideceğini ve kurtuluşa ereceğini düşünüyor. İnananlar için konuşuyorum tabii. Ama biz normal sebeplerle ölmeyeceğiz ki, hesabımız yapılsın. Teraziden muaf olacağız belki de. İyi yanlarımıza bakılmayacak bile sırf bu yüzden. Çünkü bile isteye öldürüyoruz kendimizi. Bu yasak değil midir inancımızda? Ne şekilde olduğunun önemi yok. Günde 3-4 paket sigara içen bir insan yaşamak istiyor olamaz. Her an midesini dolduran, neredeyse hiç yürümeyen, spor yapmayan insanlar da. Kısacası kendine bakmayan insan yaşamak istemiyordur. Belki de bir an nevri dönüp, avucundaki o birkaç sineği kaçırdığında; kafasına sıkan, bir yerden atlayan, bileklerini kesen vs. insanların o anlık intiharlarından daha da bok bir şeydir bizim yaptığımız. 

Bu dediklerim öznel bakış açımdır. Kendi yorumumdur. Hani diyorum ya teraziden muaf olacağız vs. Bunlar doğrudur asla diyemem. Sadece ben böyle olacağını düşünüyorum. Gidip de dönmedim sonuçta. Bana nereden biliyorsun demeyim o yüzden, bilmiyorum sadece yorumluyorum.

Hepimizin bir misyonu var mı çözemedim açıkçası. Bence yoktur. Figüranın da figüranıdır bazılarımız ya da büyük çoğunluğumuz. Sivri sineklerin bile işe yaradığı bu evrende, bir işe yaramayan ve asla yaramayacak insanlar da vardır elbet.

Hayattan beklentiler vardır. Kimi çalışır, çok çalışır, uzanır, tutar, alır. Ya da bu uğurda ölür. Kimi de iki uğraşır "Bu çözülmez" der koy verir, gider. Aklımın toz olmasını bu yüzden istiyorum. Bile bile vazgeçmek istemiyorum. Farkında olmadan bir düşüş olsun benim ki...

2 yorum:

  1. `Aklı toz ol`sa yazık olacak akıllardan bence sizinki! Öte yandan, belki de bir oyun belki yaşamak dedikleri. Herkesin sevmediği, bazılarımızın istese de bırakıp gidemediği bir oyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Hoş geldiniz.

      Sil

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.