Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

14.12.2022

Hayatın Gerçeği..



Yürüyorum aheste bir sokağın içinde,
Köpekler kedileri, kediler fareleri kovalıyor.
Sokak lambasının cılız ışığında dans ediyor kelebekler
Bir keskin rüzgar tokatlıyor yüzümü
Derken siren sesleri kulaklarımda
Meğer hırsız arıyormuş polis arabaları
Ne garip değil mi?
Bir tane ekmek aşırana da hırsız deniyor,
Ülke soyana da...

Rıhtımdayım bu sefer
İnsanlar koşturuyor aş peşinde
Bir dolup bir boşalıyor vapurlar
Bir köşede mandolin çalıyor ihtiyar
Para kabı boş vaziyette
Saçları bembeyaz, yüzünde yine de tebessüm
Siftahı ben yapayım bari
Akşama ne kaldı ki?

Evli evine, köylü köyüne
Peki ya hiçbirine?
Soğukta yapayalnız insanlar
Tek suçları dünyaya gelmek
Yaşayamadan ölmek.
Ne garip değil mi?
Zengine de insan deniyor, fakire de...

Şehirde bir gece yarısı
Etrafta seyyar köfteciler,
Balık-ekmekçiler
Kokuyu alan kuruşu olmayan insanlar
Sadece alanlara bakarlar
Kapanmış bir dükkanın kepenginin önünde yatıyor bazısı
Ayazda üstüne aç karnına uyku tutturuyorlar
Hepsinde bir umut yine
Sabaha ne kaldı ki?

8.1.2017

Renkler Kararırken s.52-53




 

7 yorum:

  1. Seslendirme ve şiir çok güzel olmuş. Sanırım blog'a bir sene önce bakmıştım, o zaman seslendirmeler yoktu galiba, çok güzel bir düşünce, yılmadan bu çalışmaları sürdürmen temennileri ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldin kardeşim. Evet şiir seslendirmelerine başlamam bir yıl kadar önceydi. Bunları bloga koyma fikri ise 5-6 ay kadar önce aklıma geldi. Benim ki tamamen kendi kişisel tatminimden dolayı. Yoksa sesimin ve diksiyonumun yetersiz olduğunu biliyorum. Dünyaya anı bırakıyorum kendi çapımda işte. Profesyonel olmak gibi bir kaygım yok. Telefonla sesimi kaydedip bir fon müziğiyle birleştiriyorum. Beğenin için çok teşekkür ederim. Kendine iyi bak, görüşürüz :)

      Sil
    2. Hoş buldum, açıkçası bence tam olarak olması gereken bu, yani amatör ruh konusu gibi düşünebiliriz, birçok profesyonel işten çok daha hoş sonuçlar ortaya çıktığını düşünüyorum. Seslendirme içeriğin herkese ulaşması adına da çok iyi düşünülmüş bir metot (şiiri okuduktan sonra bir de dinlemek güzel bir etki yaratıyor), teknik olarak değerlendirebilecek bir yetkinliğe sahip değilim ama benim duyduğum kadarıyla tüm sesler de çok dengeli geliyor. Özellikle bunun telefonla yapıldığını düşünürsek gerçekten çok iyi. Görüşmek üzere...

      Sil
  2. Çok başarılı olmuş. Kaleminize sağlık keyifle okudum..

    YanıtlaSil
  3. Benek Yücekök10 Ocak 2023 22:35

    Dünya'ya gelmek ama yaşayamadan ölmek... Bu kurada çıkmak, en büyük ceza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim hocam. Nasıl gelmek kadar nasıl gittiği de önemli.

      Sil

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.