Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

30.06.2023

Salıncak..


Gökyüzüne sallanan bir salıncak benim ki..

Uzak ve uzakta..

Yaşamak; biraz emeklemek, biraz yürümek ve biraz koşmak. Bazen de yerde yuvarlanmak, düşmek ve kalakalmak. Uzun sanırsın değil, kısa sanırsın değil. Bir an ki her şeyi hatırlamak ya da unutmak. Ben unutmayı tercih ederdim. Hatırlamayı tercih edenler de olabilir. 

İnsan ölümünden bir önceki gün ölümünü hissedebilir mi? Bir hastalıktan bahsetmiyorum, kazadan ya da ani bir kriz öncesi. Ne yazardınız yarın öleceğinizi bilseniz? Sessiz gemiye binip ben de gidiyorum derdiniz. Öyle değildir bu işler. Ölüm anımızı bilsek anında delirirdik bana kalırsa. Hiç soğukkanlı davranamazdık, öyle filmlerde 3-4 ay sonra öleceksin denilen geyikler gerçek olamaz. Kesinlikle delirirdik. Tanrının en büyük hediyesi insanlara ömürlerinin ne kadar kaldığını öğretmemesidir. Böylece ölümü düşünmeden yaşarız, hep bir planımız vardır. Aslında bu da iyi bir şeye benziyor fakat değil. Yarın ölecekmiş gibi yaşamak daha doğru. Kimseye kırgınlığın ve borcun olmaması ve tertemiz ölebilmek güzel bir his olmalı.. 

Beni ben yapan o özelliğim nedir diye düşündüğümde pek bir şey bulamıyorum. Nedenli ve nedensiz her şeyi oluruna bırakmak olabilir. Kaderci biri olduğum düşünülebilir. Bazı şeyleri yaşaması gerekiyor sanırım insanların. İyi ya da kötü. Ne zaman başa geleceği belli olmayan o şeyler bana kalırsa kaderdir. İnsanlar plan yapar Tanrı güler sonuçta.

Uzun bir süre vicdanımın alttan vuruşlarını dinledim. Pek rahat vermedi bana. Ama şu sıralar hafifim. Sanırım bedelini yalnızlığımın olabildiğince çalkantılı olmasıyla ödedim. Bir daha umarım kötü durumlara düşürmem kendimi. Pişman olacağım şeyler yapmam. Herkes bedeller öder bu dünyada. Hesabı hafifletmeye uğraşırsın yaşadıkça. Bu hep böyleydi..

Salıncağımda düşmeden sallanmak tek hedefim. Bazı kişisel nüanslar belirliyor hayatı. Seçimler belirliyor. Gökyüzüne sallanacağım ve benim zannedeceğim. Bu cahillik olmayacak, sadece görmezlik olacak. Dünyanın kirini pasını izlemeyeceğim. Aşağıya bakmayacağım. Bazen kara bulutlar saracak göğü bazen bulutsuzluk..

Ve ben anı yaşayacağım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.