Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

10.01.2024

Sarı..



Kadıköy’de bir gün batımı, hafiften yağmur çiseliyor. İki yakın arkadaş deniz fenerinin yakınlarında bir kayalığa oturmuş. Sarı son kalan sigarasını derinden çekiyor. Rekor kırma peşinde sanki ne kadar az nefeste bitireceğine dair. Hepyek ise tombul şişenin içindeki arpa suyunun bir damlasının bile ziyan olmasını istemiyor.

Derken sarı bitirir sigarayı lafa girer.

Sarı: Zor be moruk, bu hayattan ayrılmak zor bir garip Orhan’ın dediği gibi. Geldik ama gidemiyoruz, hiç içimizden gelmiyor. Doğarken farkında olmadan geliyorsun, ama giderken farkında oluyorsun. Farkındalık denen şeye sayıp sövüyorum en çok.

Hepyek: Olum Sarı, hayatı bu kadar sevseydin az içerdin bu boku. İçten içe gazlayayım gideyim dedin ve gidiyorsun işte. Hayatta değerli tek şey yarım yamalak soluduğumuz nefesimiz kaldı, o da para etmiyor. Adam gibi geldik, adam gibi tüyelim buralardan, ayakta ölelim, yalvarmadan.

Sarı: Ulan bu zıkkımı herkes ölmek için mi içiyor? Beni evde kimse beklemiyor, bir güler yüzle hiçbir zaman karşılaşmadım. Senin tilki sırıtışlarından bahsetmiyorum, bir gülüş içimi yakmadı yani tatlı tatlı. Gerekli olduğundan içiyorum. Sanki dumana sarılıyorum, özümü dumanla karıştırıyorum.

Hepyek: Sonunda vade erken bitiyor kardeşim bunu içtikçe. Sen erken randevu aldın, bugün mü, yarın mı artık düşünmeyelim. Yoksa deli gömleğiyle gömerler bizi kefen bezi yerine.

Sarı: Ulan senin yolun hiç düşmez oralara ben dipte çürürken. Yer, içer, sıçar. Piizlenip sızarsın. Bari yıl dönümlerinde gel be kılkuyruk.

Hepyek: Hayrola, sen topluma mal olmuş topçu musun, popçu musun? Yıl dönümü de ne olum seni ziyaret etmek görev mi? Yıl dönümünü kaçırdığımda linç mi edileceğim? Aklıma geldiğinde gelirim işte, aklıma hiç mi gelmezsin, 1 kere mi, 10 kere mi gelirsin bilmem.

Sarı: Sen gelme ulan ayı (keyiflenir) Uçlan bir sigara, ciğerler bittikçe istiyor.

Hepyek: Çok masraflı oldun be sarı. Yani olum astarın yüzünden pahalı lan. Al bok iç.

Biralar bitip, Hepyek’in sigaralar da suyunu çekince gün biter. Ayrılırlar.

- Haftaya Cumartesi yine burada Sarı, sakın gazlayıp da gideyim deme bu sefer ateş suyu getiricem yanımda.

- Yedek sigara da getir lan…

Hepyek eve geçer ve kafayı vurduğu gibi sızar. Rüyasında Sarıyı görür, sigarayı bırakmış, hastalığı yenmiş, demir gibi bir adam olmuştur. Uyandığında hemen Sarıyı arar. Çokça çaldırır tam vazgeçecekken telefon açılır.

- Olum hayrolsun müthiş bir rüya gördüm ulan. Alo Sarı…

- Rıza abi ben Çınar, abimi bu sabah kaybettik abi. Başımız sağ olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.