Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

4.02.2021

Sıra..


Hayatımı yaşayamadığımı düşünüyorsun, bir silkelensen kendine gelirsin diyorsun. Ama o işler öyle olmuyor işte. İçeride olmadıkça hiçbir şeyi anlayamaz insan. İstediğin kadar cesaret ver, güven aşıla. Bir limitim var benim, kota da diyebiliriz. İstediğim her şeyi yapmama izin vermiyor benliğim. Belki hiçbir şeyin farkında olmadığım günler yapmışımdır istediklerimi. Bir tam gün yol çekip, yarım günler ayırabilmişimdir başka şehirlerde kendime. Kendine engeller koyarsın, doğru dürüst açıklayamadığın görünmez engeller. Kimi bir ilişkiden kaçar ihtiyacı olduğu halde, yalnızlığa hem şartlanmış, hem de alışmıştır. Bir kalemde silinmek kadar sıradan bir durum yoktur. Bir varsın bir yoksun yani. Hayat böyle kuralları ben yazmadım. Tertemiz bir başlangıç yapamazsın, çünkü izler kalır her zaman. Birebir benzeyenini ararsın, ömür geçer bu arada. Ben de göçtüğümde bu yazılar kalacak arkamda. Soruştururlar herhalde arkamdan. Büyük bir yıkım ararlar, birileri yüzünden öldüğümü sanırlar, bir neden ararlar. Oysa sadece sıram geldiğinden öleceğim ben. Sırayı yakına çekmek için de elimden geleni yapıyorum. Ezcümle görünenlerden ziyade görünmeyenler önemli. Neler hissettiklerini, yaşayamadan kimse anlayamaz. Uzaktan her şey güzeldir, davulun sesi ve herhangi bir manzara. Ne zaman ki yakınlaşıyorsun çirkinleşmeye başlıyor. Hisler, maddeler yaklaştıkça büyüyor ve hiçbir yere sığdıramıyorsun. Sığdıramadığın için de acı çekiyorsun. Geldim, geçiyorum..

Keşke güzel ve aldatıcı şeyleri sevmeseydim. Alelade biri olduğumu anlayıp ona göre yaşasaydım. O yüzden bu kadar boşluktayım, tamahkar olduğumdan bu haldeyim. Yoksa şansım açıktı çocukluğumda. Zirveyi istedikçe battım. Halbuki hiç fena bir yerde değildim. Neyse işte durum budur.

Kimsenin hayatına girmeyeceğim artık, ne zorla, ne davet etse bile. Çünkü girdiğim her hayatta bir kambur olacağım. Beni taşımak için kim bilir neler yapacaklar. Yazık olacak onlara, hem vakitlerine, hem de ben bunlara değecek bir adam olmadığımdan. Dedim ya uzaktan her şey güzel diye. Uzaktayım ben. Haydarpaşa garına karşı iki bira ve bir paket sigara içip, eve gelip uyuyacağım sadece. Bu rutinler ölene kadar devam edecek. Şerefe..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.