Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

8.01.2023

Eserekli Dergi ve Küçük bir küçürek: "İlerleme"



Yazarlık atölyesine başlamamdan bu yana 3 ay geçti. Müthiş eğleniyorum ve öğreniyorum. Harikulade insanlar tanıyorum. Atölye hocamız 2020'de bir edebiyat dergisi faaliyete geçirmiş öğrencileriyle. İsmi "Eserekli Dergi" 

Dergi ücretsiz ve dijital..

Çok orijinal bir isim gerçekten. İçeriği de çok sağlam. Bütün sayılarında yazılanları okudum. Bir hayli uğraşıyorlar, çabalıyorlar ve bir kitle edinmişler. Umarım daha da büyüyecekler.

Çizgi roman ve mizah dergilerini bir kenara koyarsak, diğer dergilerle pek ilgilenmemiştim açıkçası. Ne kadar edebi anlamda kendimi geliştirmeye çalışsam da, bunu internet ile yapıyordum. Şairleri, yazarları kendim araştırıyordum vs. Ama bu benim için büyük bir eksiklikmiş. Yani farklı çalışmaları görmek, okumak da önemli. Mutlaka etkilendiğin kalemler çıkıyor. Bunu bir de şundan dolayı diyorum. Herkes yazdıklarının okunmasını ister, ama biz okumuyoruz işte. Sadece yazıyoruz. Oysa okusak, yorumlasak, iyi - kötü eleştiri yazsak. Bunu yaptığımızda çok motive oluyor yazmakla uğraşanlar. Kendimden biliyorum. Issızlıktansa hakaret bile edilmesini istiyordum bir zamanlar. Çünkü bana hakaret ediyorsa, çalışmamı okumuştur ve beğenmemiştir, nefret etmiştir diyorum. Kendimi o yönde geliştirmek için girişimde bulunuyorum. Boşluğa yazmadığımı anlıyorum. Tabi önce okunmak, sonra beğenilmek ister yazan kalem. Ama ikisi hep denk gelmeyecektir. Bunun için etkileşimde bulunmalıyız. Böyle kendi yağıyla kavrulup, büyümeye çalışan dergilere omuz çıkmalıyız. Orada yazan insanlara görüşlerimizi belirtmeliyiz. Bu önemli bir durum..


Eserekli Derginin 6. sayısında küçürek hikayeler yazıldı. Hocamız da isteyen göndersin yayınlayalım dergide dedi. Çoğumuz gönderdik ve hiçbirini geri çevirmedi. Yazdığınız bir yazının başka bir platformda yayınlanması çok güzel bir his. Bir de 2022'nin son günlerinde gerçekleşince bize yeni yıl hediyesi kıvamında oldu.

Ben de küçüğünde küçüğü bir yazı paylaştım. Aslında isim bile koymamıştım yazarken. Hoca isim lazım dediğinde sonradan ekledim ismi. İlerleme...

5-10 saniye de okunacak bir küçürek yazdım.

Derginin 6. sayısını (küçürek hikaye) okumak için; 

                              ⇩⇩⇩


7 yorum:

  1. İyi ki birlikte ilerliyoruz bu yolda arkadaşım. Yollar uzun.. her zaman tek ilerlenmez yolda. Yollar paralel ilerler bir müddet, bazen de teğet geçerler birbirine. Nice yazına, şiirine tanık olmak nasip olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki Damla, çok güzel bir ortam oluştu atölyede. Atölye bittiğinde de arada toplanalım grupla. Ha bu arada unutmadan Cuma günü çaylar benden :)

      Teşekkür ederim, ben de aynı düşünceyi paylaşıyorum. Sen hep yaz ilk yorumun benden. Birlikte geliştiriyoruz kendimizi.

      Sil
  2. Benek Yücekök10 Ocak 2023 09:12

    Cem Birgi, şiirde aldığı yolu bu defa düz yazıyla kesiştiriyor... Haydi, adım adım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hocam. Adımlamadan olmuyor gerçekten. Saygılarımla..

      Sil
  3. Merhabalar,

    Sizin adınıza çok sevindim. İnsan kendisiyle benzer ilgi alanlarına sahip kişilerle buluşunca seçilmiş bir aileye kavuşmuş gibi oluyor bazen. Eskiden, Jale Sancak hocanın derslerinde o tadı almıştım. Sizin yazdıklarınızı okuyunca o günleri ne kadar özlediğimi anımsadım.

    Nice mutlu yazılar, paylaşımlar dilerim. Benden de selam söyler misiniz rica etsem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.

      Gerçekten de tanımınız çok doğru. Seçilmiş aile gibi. Yalnız ben İsmek'in atölyesine gidiyorum. Ücretsiz bildiğiniz üzere, vaktiniz varsa sizde katılabilirsiniz.

      Teşekkür ederim yorumunuz için. Ben de aynılarını sizin için temenni ediyorum.

      Sil
  4. Sağolun. Çok teşekkürler bilgi için. Yakında internet üzerinden bir çalıştay olacakmış, ona katılmayı düşünüyorum. Yüz yüze olmak gibi değil tabii ama hiç yoktan iyidir.

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.