Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

1.08.2021

Aslolan..



Görüp de unuttuğum rüyalar gibi kolay olabilseydi. İyileri unutup kötüleri hatırlamak gibi ister gerçek ister düş. Bu böyle..

Kaç kış ile yaz geçmiş olanlardan sonra, daha doğrusu olmayanlardan sonra. Hislerimi tavan arasına kaldırmamdan bu yana kaç insan geçmiş hayatımdan? Bir elin parmaklarını geçeceğini sanmıyorum. Kendime hazırladığım duman altı mahzenimde kaç kez öldürdüm çıplak ellerimle düşlerimi..

İpin ucunda sallandıkça ip yıpranıyor. Kopacak bir gün ve karanlığa düşeceğim. Belki dibi göreceğim belki dipsizlikte savrulup gideceğim. Macera arayıp da bela bulmak benimkisi. Belamı her zaman bulurum..

Israr etmemek gerekiyor bazı zamanlar. Yanlış da ısrar ediyorsun, düşlerin aynen gördüğün gibi gerçekleşir sanıyorsun. Hayat öyle değil, hayat karmakarışık. Milyarlarca irade var farklı düşünen. Başkasına davrandığın hareket, söylediğin söz diğer insanlarda aynı sonuç vermiyor. Hayat karışık ama bu yüzden de çok özel. Bir dövüş oyununda aynı tuş kombinasyonlarıyla birçok rakibi geçersin, çünkü oyun düzdür. Herkese aynı davranıp farklı sonuçlar alırsın, çok şaşırabileceğin sonuçlar bile çıkar..

Üzüldüğüm anlar oldu, insan içine çıkamadığım anlar, kilitlenip kaldığım anlar, saçlarımı yolduğum anlar. Bunlar hep kendimi ifade edemememin sonuçlarıydı. Kendimi ifade edip, aklımı boşaltmaktansa kendime zarar verdim. Gerek fiziksel gerek zihinsel. Başkalarını ağlatmışımdır belki, ama ben de bedel ödedim. Gençliğimi harcadım mesela. 20'li yaşlarımı hatırlamayacak kadar kolay harcadım. Şimdi şairin dediği yol yarısına yol alıyorum. 3 adım kaldı. Şiirdeki yol yarısıyla gerçek hayattaki yol yarısı farklı ama. Ben kendi yol yarımı yıllar önce geçtiğimi biliyorum..

Yol çatallandı. En sevmediğim şeylerden biri seçim yapmak. Çünkü ben hep yanlış yolları seçtim bu zamana kadar. Yine yanlış yolu seçeceğim. Ama bu sefer yavaş yürüyeceğim, bir yere yetişmem gerekmiyor. Bir yarışta da değilim, yarışanların önlerinden çekiliyorum. Tur bindirilen yarışmacının diğerlerine yol vermesi gibi..

Ne aklım başımda, ne düşlerimi hatırlayabiliyorum, ne kimseye nefret kusabiliyorum. Kabullendim durumu. Yeniden başlamak yerine, yeniden başlayanları izliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.