Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

25.08.2021

Batık şiir..



Şanssızlık ya da uğursuzluk değil bu,
Aynalar da kırılır, merdiven altından da geçilir.
Bir şey bozulacaksa, günü gelir bozulur sonuçta..
Her şeyden önce insan bozulur,
Pek tabii insan yapımı makineler, ilişkiler
Şanssızlık değil beni artık sevmemen
Yolumu gözlemeyip, beklememen..
Günü geçmiş, bozulmuş, kırılmış birlikteliğin
Son kürek toprağını da atmışken
Yani giden gitmiş,
Kalan da yerin dibine girmiş
Bir sıvalık ömrü kalmış aşkı çizdiğimiz duvarların.
Onlarca intihar artığı, birkaç dikiş..
Meğer ne çok şey birikmiş.
Yalnızlığıma ne kadar ömür biçilmiş?

Anlatanlardan dinlerdim yaşanmışlıkları
Sonradan dank etmiş hep farkındalıkları
Ben de yandım ve çocuk değildim
Sobaya uzattım parmaklarımı
Öğrettiler de, gösterdiler de 
Nerede risk alıp, nerede almayacağımı
Ne zaman saklanıp, ne zaman ortaya çıkacağımı
Ben sadece ben
Yasakladım teşebbüslerimi
Sormayın artık hiçbir sebep, neden..

Ruhumu eskittim bedenimden önce
Cahil kalabildim, ne kadar öğrensem de
Ve artık alıştım..
Kopardım hayatımı basitçe
Mandallı bir çamaşırı çekmişçesine
Elimde tükenmezi bitmekte bir kalem
Çökerken o şaşaalı kalem..
İzlesin herkes batışımı, izlesin cümle alem...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı bir isim ile paylaşın. İsimsiz yorumlara sadece teşekkür ediyorum.