Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

30.06.2023

Salıncak..


Gökyüzüne sallanan bir salıncak benim ki..

Uzak ve uzakta..

Yaşamak; biraz emeklemek, biraz yürümek ve biraz koşmak. Bazen de yerde yuvarlanmak, düşmek ve kalakalmak. Uzun sanırsın değil, kısa sanırsın değil. Bir an ki her şeyi hatırlamak ya da unutmak. Ben unutmayı tercih ederdim. Hatırlamayı tercih edenler de olabilir. 

İnsan ölümünden bir önceki gün ölümünü hissedebilir mi? Bir hastalıktan bahsetmiyorum, kazadan ya da ani bir kriz öncesi. Ne yazardınız yarın öleceğinizi bilseniz? Sessiz gemiye binip ben de gidiyorum derdiniz. Öyle değildir bu işler. Ölüm anımızı bilsek anında delirirdik bana kalırsa. Hiç soğukkanlı davranamazdık, öyle filmlerde 3-4 ay sonra öleceksin denilen geyikler gerçek olamaz. Kesinlikle delirirdik. Tanrının en büyük hediyesi insanlara ömürlerinin ne kadar kaldığını öğretmemesidir. Böylece ölümü düşünmeden yaşarız, hep bir planımız vardır. Aslında bu da iyi bir şeye benziyor fakat değil. Yarın ölecekmiş gibi yaşamak daha doğru. Kimseye kırgınlığın ve borcun olmaması ve tertemiz ölebilmek güzel bir his olmalı.. 

28.06.2023

Bayram..



Ayakkabılarım başucumda uyandığım bayramlara.
Harçlıklarımla dondurmaya gömüldüğüm bayramlara.
El öpmekten hiç yorulmadığım bayramlara.
Selam olsun…
Çocukluğumuzdaki gibi hissetmiyoruz belki ama,
Bayram yine bayramdır.
Bayramınız kutlu olsun…



23.06.2023

Vedanın Sonsuz Girizgahı..



Göğe hayranım, yerde dergahım.
Alemin sonsuzunda bir kül tanesiyim, uçarım.
Dostlarım çalar, söyler, eyler..
İçimde sanki bir yuğ, dışımda bahtiyarım...

Bir hırıltı nefesim var,
Bitmek bilmeyen garezim var
Kırmışımdır bir kelebeğin kanadını,
Bilmem ki ne ederim var!

Nihayetinde bir garip kulum
Bitecektir, istediğinde yolculuğum
Sayısız günahımla, bir avuç sevabımla
Tahayyül edemem ne olur sonum...

Gerçeğe sırtımı döndüm
Yalana boynumu vurdum..
Bir hafif rüzgar esse,
Nefs-i emmareye savruldum.

Tatlı bir zehirdi aşk, içtim
Vakit çok geçti, erken bildim.
Uçurumun kenarında dans ettim
Dönemedim, yolumu kaybettim.








21.06.2023

Gurup..




Bir akşamüstü
Herkesin keyfi başka
Gurup bambaşka...





Sermayesiz..



İki tanıdık gibi durup bakışacağız,
İki saniye karşı kaldırımlarda…
Birer yabancı olduğumuzu anlayacağız
Ve hiç durmamış gibi adımlayacağız,
Eski duraklardan ve aşklardan geçtiğimiz gibi...
Pervasız, umarsız yola tutunup,
Sermayesiz sevinçler arayacağız…



16.06.2023

Kalpsiz..



Sık aralıklarla sol kolum ağrır nedendir?
"Aman dostum kalptir o" denir.
Ne kalbidir, ne kalbidir.
Bilirim ki o kalpsizliktir.
Bilirim ki çıkarılıp denize atılan bir yüzük gibidir..

Oysa,
Ağrıyan nedensizliğim benim...
Beyhude isteksizliğim.
Var ya da yok ne çıkar, yaşatır ya
Bir nefes olup ciğerime istemsiz dolar ya...

Öyle ki,
Ağa takılmışım
Sanma ki balıkmışım
Kaderimin nezdinde çok değil.
Bir kibrit çöpü kadar yanmışım.

Ve
Görmüşüm doğruyu, çizmişim eğriyi.
İçmişim nefreti, reddetmişim sevgiyi.
Mahşere saklamışım hesaplarımı
Havaya saçmışım günahlarımı...





13.06.2023

İmkansız Nedir?



İmkansız nedir sevdiğim?
Kutupta yağmur mu?
Ağustos'ta kar mı?
Ölüye hayat mı?
Solmayan çiçek mi?
Doğmayan güneş mi?
Korkarım hiçbiri değil,
Bir daha beni sevmen mi?