Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

26.05.2022

Uzak ve Yakın..



Uzağın da dili var, yakının da
Biri tatlı dilli, biri zorba..
Hasret yakınında, soğuk bir kılıç
Bir el diğerinin uzağında, sıcak bir hayal..

28.04.2022

Bugün..



Öteye itelediğim hislerim canlanır bugün
Heyecanım artar, içimden taşar bugün
Öyle sessiz sedasız beklerim geçsin bugün..
İsterim ki gül eğlen, kendini mutlu et bugün...
Her gün..

Not: Nasıl göründüğünü unuttum belki ama ismini ve bugünü unutmayacağım sana söz..

15.04.2022

Yansıma..


Yansımam yanılıyor, görünen ben değilim yoksa. Geçmişe saplanmış bir insan görünüyor aynada. Oysa o ben değilim. Tamamlanmayan, birleşmeyen ne varsa zamanında benden eksilenler yüzünden. Zamanı kovalıyorum yakalayamayacağımı bildiğim halde. Oysa zaman benden korktuğu için de kaçmıyor, böyle alıştığından kaçıyor. İnsanlar anı yakalayabiliyor fotoğrafını çekerek. Ama fotoğraflarda yetmiyor nihayetinde. Geri sarmak, yeniden ve yeniden yaşamak istiyorsun o anı. Ben de aynaya baktığımda en sevdiğim halimi görmek istiyorum. Kendimi değil hayatı kandırmak istiyorum. Gerçek yalan gibi eğilip bükülmez. Bütün yalanlar kestirmeden gerçeğe gidiyorlar belki de. Çünkü yalan gerçeğe giydirilmiş bir elbisedir. Gerçekler çırılçıplaktır zira..

Fakat şöyle bir durum da var. Her doğruyu yaparak gerçeğe ulaşamıyorsun. Kandırılmadıkça anlayamıyorsun dönen dümeni. Kalkabilmen için önce düşmen gerekiyor. Bütün olay motivasyonda bitiyor oysa. Kendine de güveniyorsan işine bakabiliyorsun. Ne kadar batarsan bat, çıkabiliyorsun. İmkansız diye sadece iki şey var o da öldükten sonra dirilmek ve zamanı geriye çevirmek. Onun dışında her şeyin çaresi var. Ölene kadar oyundasın, o ana kadar her şey mümkün..

7.04.2022

Nisan..



Nisan'ın ortasında kayboluyorum..
Her yıl tekrarlanan bu döngüye hapsoluyorum.
Uzak yolları çekiyorum kendime.
Ve her defasında..
Vazgeçmekten yoruluyorum..


C.B.

31.03.2022

Engel..


Çevreyi izlemekten önümdeki engelleri fark etmiyorum. Düşüp duruyorum anlayacağınız, kendinde olmayan ne varsa görüyorsun ya. İşte o vakit düşüyorsun. Bir vakitten sonra değişemiyor insan. Ağaç yaşken eğilir demişler. Kendini düzeltemiyorsun. İyi yanların kötüye dönüşürken, kötü yanların iyiye dönüşmüyor. Neresinden dönersen dön zarar yine zarar. Beklentilerime yenilmek canımı en çok acıtan. Bu hayattan çok şey beklemiştim. Oysa 64'ün yarısındayım bir şeyler olmalıydı. Elimde delil olarak kendime gösterebileceğim bir şeyler olmalıydı. Sağdan soldan intihar haberleri okuyorum. Benim de sonum o çıkmaza sapmak ve sonsuza kadar yanmak mı olacak? Yapmam dediğim şeyleri yaptığım düşünülürse, umarım bunu yaparım..

22.03.2022

Bazen..



Esen rüzgar doldurmaz yelkeni..
Birden düşersin, düşünmezsen kendini
Bilirsin gerçek bazen tek bir sesmiş
Bazense aldığın sadece bir nefesmiş..
Yaşadığınsa anlık bir hevesmiş.
Her şey yeni olsa ne olur,
Akılda kalan eski tarihlermiş, mevsimlermiş..




Not: 5 aylık aradan sonra bir şiir karalayayım dedim..

15.03.2022

Bazı Şeyler..


Bir gün kazansam unutur muyum kaybedişlerimi?

Unutmam tabii ki. Çünkü kaybedişlerim çok büyüktü. Hiçbir zaman kaybettiğimden çok kazanamayacağımı biliyorum. Beni şimdi bulunduğum ağırbaşlılığa bu kaybedişler getirdi farkındayım. Önemli, önemsiz birkaç detay yüzünden şimdiye geldim. Geçmişe üzülüyordum, hep aklıma geliyordu şöyle davransam, şunları yapsam değişir miydi diye? Değişirdi elbet, ama o zaman da farklı kaybedişlerim olurdu sanırım. Bunları yaşamam gerekiyormuş, geçmişle yüzleşmek, kendimi affetmek her şeyi mümkün kılar. Her seçim bir vazgeçiştir diye boşuna söylememişler. Gerçekten de bir şeyi seçtiğinde öbüründen vazgeçiyorsun. En basit bir çikolata seçiminde bile..

Bir gün kendimi affedeceğimi biliyorum. Nereden dönersem döneyim, bir yerde aydınlığı bulurum. Sürekli kovalayamam karanlığı. İnsan kendine küserse, güneşe de küsüyor. Aydınlıkta yatıp, karanlıkta uyanıyor. Bir şekilde zindan ediyor ortamı kendine. Güzellikler aydınlıkta görünür, iyilikler, enstantaneler. Belki bu zamana kadar çok kaçırdım, ama şimdiyi kaçırmamalıyım..