Binlerce ukde arasında birkaç nükte; yaşanmışlıklar..

30.03.2023

Yaş = İstanbul..



Yıl olarak girdim, günümü bekliyorum artık. 23 yaşındayken hep o yaşta kalmak istemiştim. Zaman dursun istemiştim. 23'ün önemli bir yeri vardı hayatımda. 23 kere çağrı alıp, çağrı bıraktığım zamanları hatırlıyorum dün gibi. Kimler geçmiş hayatımdan, çoğu İstanbul'da tabii, hayat burada akmış benim için. Buraya mıhlanmışım. Mor ve Ötesi'nin 23'ünü kim bilir kaç kez dinlemişim. Şimdi ise kaçıyorum o parçadan. 23 olmuş 2023, ben olmuşum İstanbul yani 34..

Sonu yok gibi gelir ama var. 81 ili sayamayacağımı biliyorum. Birinde devrilip gideceğim. Belki Kırşehir'i bile bulamam. İyimser olamıyorum çünkü hiçbir zaman olamadım. Gerçeklerin farkında olduğum için belki. Yaratan isterse yaşatır muhakkak, süründürerek bile yaşatır. Ömür biçemiyorum, o zaman ölmek gibi bir gayem yok. Öyle olsaydı İstanbul'a bile gelmezdim. Yaşamak güzel, içinde mana bulabildiğinde. Bir vapurun arkasına oturup, köpüren dalgalar eşliğinde karşı kıyıya yaklaştığında ya da ondan uzaklaştığında. Tam ortasındayken denizin, bir karabatak gördüğünde dalıp çıkan. Umut yeşerdiğinde, yaprak döktüğünde, güneş çıktığında, ay doğduğunda. Nefes alabilmek, su içebilmek, konuşabilmek, yürüyebilmek güzel. Ne kadar yalnız olsan da, her gün 1001 farklı yüz görmek güzel..

Sendeyim İstanbul, bir adım sonra Dante gibi ortasındayım.. 

28.03.2023

Dönmek..



Özgürlük geldiğin güzergahı ezberlemeden, 
Yanlış yollara sapa sapa yürümek.
Ne kötü ki ezberim iyiydi...
Kafesimi sevdiğimden değil, kolay olduğundan dönmek
Yoldan da, sözden de.
Bir gün belki kimse "dönmez"
Kim bilir...








23.03.2023

Bitmeli..



Yaşamın tam ortasında olmasam da
Olmasam da kıvılcım bir yangında
En azından denedim sevgili.
Adil değildi belki bu yarış
Ama artık bitmeli..





19/06/2017

22.03.2023

Bir Gün..



Bir gün ben de giderim ceketimi askıdan alıp
Neresi olursa, sadece haritaya bir ok atıp
Çünkü bu sokaklar hep sana çıkmış, çıkacak
Çünkü İstanbul beni hep yıkmış, yıkacak..

Hesap sormadan, vermeden
Kim kimi kandırmış bilmeden
Bir gün ben de kanatlarımı takıp uçuruma yürürüm
Dibe varmadan kim bilir daha neler görürüm.

Ortada şişenin dibi
Küllükte izlemiş izmaritler birbirini
Gece sakin, gece sessiz ilerlemiş
Perde gözlerimden yavaşça inmiş...






Hep bir parçamı kaybettiğim Nisan ayına...

19.03.2023

O An..



Yana yakıla aradığın o anlardan,
Daha fazlasını kaybetmek mümkün.
Sen de haklısın tatlıydı ki arıyorsun.
Aradıkça düğüme bir ilmek daha atıyorsun.
Bir mum daha bitiyor aydınlığa alışamamışken
Bir varken, bir yokken, ortalık henüz sakinken
Ve hala hissedebiliyorken
Ne güzel gelirdi evren...








17.03.2023

Unutulmuş..



Uzun zamandır öyle...
Alışmış ara sıra aynada denk geldiği yüz çizgilerine
Rüzgar girmese de camdan, üşümeye.
Böyle bir küflü yalnızlığın, rutinliğine.

İhtiyacı canlıya..
Banknota değil de kalbi atana.
Umudu "hiçbir" zaman dönmeyecek devrana.

O duruma doğru ilerliyorum yaşarsam..
Herkesin gidişine arkadan mendil sallarsam.
Bu yabancı, tereddütlü, eğreti bakışlardan kaçamazsam...









12.03.2023

Fırt..



Acele gidenler oldu.
Bir fırt çekip atarak tek sigaralarını.
Turnikelerin üzerinden atlayarak başka duraklara yetişmek istediler.
Belki de kaçmak istediler.
Oysa, yol sizindi zaten efendiler...

Bu yaşanmış afetleri; bazen içime attım, bazen anlattım da
Birkaç kova boşalttım, su almışken etrafı
Kurtardım çoğu olmasa da
Boğulmakta olan güzel anları..

Çöllerde kumlar üstünü kaplamış, düşlerin
Kötü niyetler yüzeydeyken
İyi niyetler süsü olmuş, keşfedilmemiş diplerin

Milyarlarca insan, milyarlarca hikaye
Biçilmiş kısa veya uzun ömür insanlara hediye
Tersine çevirsen de aynı yöne akar kum saati
Bir an ki yaşadığın neşe, baki..