31.03.2022
Engel..
22.03.2022
Bazen..
Esen rüzgar doldurmaz yelkeni..
Birden düşersin, düşünmezsen kendini
Bilirsin gerçek bazen tek bir sesmiş
Bazense aldığın sadece bir nefesmiş..
Yaşadığınsa anlık bir hevesmiş.
Her şey yeni olsa ne olur,
Akılda kalan eski tarihlermiş, mevsimlermiş..
Not: 5 aylık aradan sonra bir şiir karalayayım dedim..
15.03.2022
Bazı Şeyler..
Unutmam tabii ki. Çünkü kaybedişlerim çok büyüktü. Hiçbir zaman kaybettiğimden çok kazanamayacağımı biliyorum. Beni şimdi bulunduğum ağırbaşlılığa bu kaybedişler getirdi farkındayım. Önemli, önemsiz birkaç detay yüzünden şimdiye geldim. Geçmişe üzülüyordum, hep aklıma geliyordu şöyle davransam, şunları yapsam değişir miydi diye? Değişirdi elbet, ama o zaman da farklı kaybedişlerim olurdu sanırım. Bunları yaşamam gerekiyormuş, geçmişle yüzleşmek, kendimi affetmek her şeyi mümkün kılar. Her seçim bir vazgeçiştir diye boşuna söylememişler. Gerçekten de bir şeyi seçtiğinde öbüründen vazgeçiyorsun. En basit bir çikolata seçiminde bile..
Bir gün kendimi affedeceğimi biliyorum. Nereden dönersem döneyim, bir yerde aydınlığı bulurum. Sürekli kovalayamam karanlığı. İnsan kendine küserse, güneşe de küsüyor. Aydınlıkta yatıp, karanlıkta uyanıyor. Bir şekilde zindan ediyor ortamı kendine. Güzellikler aydınlıkta görünür, iyilikler, enstantaneler. Belki bu zamana kadar çok kaçırdım, ama şimdiyi kaçırmamalıyım..
28.02.2022
Savaşa Hayır..
Savaşı durdurun..
Dünya hepimize yeter, kendi sınırlarımız bize yeter. Savaş eski yüzyıllarda kalmalı. Bilimin, teknolojinin, kültürlerin bu kadar ilerlediği çağda olmamalı..
Ulu önderin dediği gibi "Savaş zorunlu ve hayati olmalı. Hakiki kanaatim şudur: Milleti harbe götürünce vicdanımda azap duymamalıyım. Öldüreceğiz diyenlere karşı ölmeyeceğiz diye harbe girebiliriz. Ama ulus yaşamı tehlikeye düşmedikçe, savaş bir cinayettir.."
Dünyayı barış kurtaracaktır. Zorla güzellik olmaz..
21.01.2022
Yoksunluk..
Düşler sanrılarla ilintili ve ben düş sandığım sanrılarımla yaşamaya mecburum..
Havanın en karanlık olduğu zaman uyuyabiliyorum artık şafağa saniyeler kala. Hayat başlıyor o saatte ben ise zamanı durduruyorum. Bütün hücrelerimle bildiğim en iyi işi yapıyorum o da yok saymak. Üzülmüyorum ama içimde bir burukluk var. Boşluk desem değil, sıkıntı desem değil. Amaçsızlık belki de bunun adı. Hece ölçüsünü tutturmaya çalışan şairler gibiyim, her heceyi sayıyorum. Sonra sıkılıyorum saymaktan yarım bırakıyorum. Hayatı da yarım bırakacağım belki bir gün. Günleri saymak, heceleri saymaktan daha zormuş..
Soğuktan daha keskin bir balta yok. Her defasında farklı bir uzvum kesiliyor sanki. Hasretin soğuğu mu, özlemin soğuğu mu? Yoksa kapı altından giren soğuk mu? Ruhumu üşüttüğüne göre somut bir soğuk değil. Ateşi titreten soğuklardan. İçimdeki ateş üşüyor..
7.01.2022
Kesit..
Sade giyimli, ciddi, ne yazık ki suratsız bir adamım işte. Hiçbir şeye yetişmiyorum, vaktim var ki laklak yapıyorum leylek gibi. Zamanında ötelediğim hislerimi sonsuza dek unutmuş gibiyim. Yıllar geçer ben olduğum yerde kalırım. Yosun tutmuş beynim de, yüreğim de. Keşke deyişlerime kızmıyorum, ne kadar çok olursa olsun yine yapardım aynı hatalarımı. Çünkü böyle yaratılmışım. Doğru hareketler otobanında zincirleme hatalar yapmak benim misyonummuş..


